Voorbereidingen

2 juli 2015 - Deurne, Antwerpen, België

Tijd voor een korte update.

We hebben ondertussen al een hele hoop van ons 'to do'lijstje kunnen schrappen.

Reispassen zijn aangevraagd en opgehaald samen met een internationaal rijbewijs voor V. Was een kostelijke affaire. Gelukkig zijn die reispassen tegenwoordig 7 jaar geldig dus hopelijk komen ze nog eens van pas! We hebben nog even getwijfeld of we voor C een nieuwe zouden aanvragen. Hij heeft er 1 van onze reis 3 jaar geleden maar dus evident eentje met een foto van hem als éénjarige. Op de gemeente konden ze niet garanderen dat hij daar Thailand mee zou binnen geraken...maar na een blik van de dame achter de balie op C's reispas en daarna eentje op R zei ze dat het wel zou loslopen: je moet echt blind zijn om niet te zien dat C en R broer en zus zijn!

Onze Toyota Vigo Double Cabin is gereserveerd. Na een lange speurtocht op het web naar de beste verhouding prijs/kwaliteit/zekerheid verzekeringsgewijs toch maar voor een grote speler (avis) gekozen en niet voor een kleine lokale aanbieder. We hebben bijbetaald voor alle mogelijke verzekeringen die ze aanboden waardoor we daar bijna evenveel voor betalen als de huur van de auto zelf! Vroeger ondenkbaar voor ons maar nu toch liever safe than sorry.

Mailtje gestuurd naar de thaise spoorwegen om tickets voor de nachttrein te bestellen. Had online gelezen dat ze heeeeeel traag zijn met reageren (klopt want na bijna drie weken nog steeds geen reactie) maar tickets zouden voor ons moeten klaarliggen op het station zonder bijkomende kosten (koopjes doen makes me happy!).

Nog wat accomodatie geboekt. Alleen 2 nachtjes Nong Khai, 4 nachtjes Pai en onze laatste nacht in Bangkok zijn nog ginder te zoeken.

R heeft zonet haar mazelenspuit gehad, nu maar hopen dat ze er geen last van krijgt. Ze rolt en kruipt ondertussen ook (maar stappen aan het handje blijft favoriet), heeft twee kiezen doorgekregen en is in een gigantisch vervelende fase. Niks is goed, ze weet zelf niet wat ze wil, huilt voor het minste, wil niet gaan slapen....kortom het wordt dolletjes om 11 uur met haar op onze schoot te zitten!

Hebben op de valreep nog besloten om voor R toch geen deryan reistentje mee te nemen maar om een nomad reisbedje te kopen. Het is een must om voor R iets mee te nemen om in te slapen. Babybedjes zijn niet zo common in Thailand en als ze er al hebben zijn ze niet altijd van even goede kwaliteit. Zo hebben we vorige keer C een paar nachten in een metalen bedje met houten bodem (zonder matras) moeten leggen....uiteraard geen optie dus bij ons in bed geëindigd met bijhorende slechte nachten... Ik zag het niet echt goedkomen om R in zo'n tentje in slaap te krijgen maar nu hebben we iets dat toch meer op een bedje lijkt. Het is bovendien nog lichter (ca 2kg) en praktischer van vorm om mee te nemen.

We weten nog niet goed wat we gaan meenemen als bagage. Hebben al 1 grote zak op wieltjes (met dank aan eef) maar die zal juist niet volstaan denk ik. Als we die helemaal volproppen gaat hij bovendien te zwaar wegen om nog praktisch te zijn. Het wordt dus waarschijnlijk nog een kleine trolley erbij (V lacht me uit omwille van mijn gebruikelijke irrationaliteit (is dat eigenlijk wel een bestaand woord?)) maar ik vind dat eigenlijk écht niet kunnen: op reis naar Thailand met een trolley!! Dat past zooo hard niet bij mijn beeld van rondtrekken in azië....maar goe, V heeft zelfs teva-sandalen gekocht om mee te nemen hetgeen ook niet direct strookt met mijn beeld van hem ;-)

Onze reisapotheek ligt ook al klaar. Ik bleek vanachter in de kast nog allemaal dingen te hebben liggen van drie jaar terug (malariabehandeling voor baby's, touristil etc), ze zijn vorige keer niet nodig geweest. Nu hopelijk ook niet. Ze zullen wel niet nogmaals dienst kunnen doen want ze zijn allemaal op een zucht van hun vervaldatum...

V is tenslotte ongeveer op schema met zijn marathontraining. Het huidige weer komt goed uit voor hem om te trainen...moet hij niet meer in zijn fleece vest gaan lopen om de weersomstandigheden van ginder na te bootsen (zot zijn doet geen zeer niwaar).

Tot zover de voorbereidende werkzaamheden :-)

groetjes!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vera:
    3 juli 2015
    In de voetsporen tredende van Bomma, zullen wij hier wel een kaarsje branden voor een superleuk en zorgeloos verlof!!!xxx